Kam na kole: Co takhle Kokořínsko

hrad KokořínChráněná krajinná oblast Kokořínsko, všude samá skála, přírodní památka, rezervace a kulturní památka. Tentokrát se jedná o netradiční výlet ke kterému budou potřebovat méně zdatní cyklisté z Kladna i jiný dopravní prostředek než jen kolo. Nejlépe auto nebo s několika přestupy to jde i vlakem. Ale stojí to za to! Protože se doslova podíváte i do Ráje.

Zdatnější cyklomaniaci si to mohou dát přímo z Kladna, ale počítejte dohromady s cca 160 km v pedálech. To není pro každého a sám bych to neriskoval. Proto je nejlepší dopravit se do obce Liběchov u Mělníku (odkaz na trasu) jinak než na kole. My jsme naskládali dvě kola do kombíku a vyrazili vstříc neznámým krajům.

Dobrou zprávou je, že většina trasy po Kokořínsku vede lesem po značených cyklostezkách a většinou po nezpevněných cestách. Takže pozor na blátíčko a píseček, kterého je všude spousta, protože je tady spousty pískovcových skal. Když si budete při plánování trasy dobře prohlížet vrstevnice na mapě a důkladně promýšlet zvolené cestičky zvládnou výlet i ty nejmenší, ale ne ty z nejmenších :).

zámek HouskaNajde se i pár dost dobrých kopců, které prověří vaší kondici já si po 14 dnech vzpomínám zejména na kopec na zámek Houska. Ten se vážně táhnul a stoupání bylo pro Kladeňáky nepředstavitelné. Zámek nic moc, ale o kousek dál je krásný výhled na Říp. Cyklokrosaři ocení na naplánované trase kterou ukážu níže, že se pěkně proběhnou do strmého kopce v lese. Do kopce, který určitě nevyjedete a sotva ho vyjdete.

Co je nejzajímavější, jak zjistíte na mapě, že snad každá skála v Kokořínsku má své jméno, ale přitom nijak úžasně nevypadají a v půlce trasy vás ty skály nebudou ani zajímat, protože jich je tam všude plno :). Ale projížďka pěkná.

Protože jsme byli v Kokořínsku je jasné, že jsme museli navštívit hrad Kokořín ten je o 100% lepší jak zámek Houska a při cestě na něj projedete Rájem. Pod Kokořínem narazíte na restauraci, ale vyčkejte, protože při naší návštěvě nebyla obsluha zrovna přívětivá a jídelák byl dost chudý!

Vyjeďte si pěkně kopeček na hrad udělejte pár fotek a pak sjeďte na rozcestí pod hradem a po silnici jeďte dál do kopce. Až budete pořádně zadýchaní narazíte na hradby ze kterých je krásný pohled na hrad Kokořín. Až se pokocháte pokračujte do kopce, který se zlomí a v obci Kokořín narazíte na velice povedenou restauraci Truhlárna s velice příjemnou, sympatickou obsluhou, bohatým jídelním lístkem a dobrým pivkem.

No a až se zrelaxujete vydáte se z kopečka směrem na Liběchov a nebo když si troufáte rovnou na Kladno.

My jsme zdaleka neodhalili všechny krásy Kokořínska, protože jsem se dost zdrželi blouděním a hledáním v mapách. Je tam toho k vidění víc a dokonce je to blízko na Máchovo jezero.

Klikni pro mapu s vyznačenou trasou, jak jsme jeli Kokořínsko my.

5 thoughts on “Kam na kole: Co takhle Kokořínsko

  • 4 Květen, 2014 at 17.11
    Permalink

    Zdravím,
    Do krás Kokořínska bych se ráda vydala v létě, ale nejsem tak zdatná, abych to jela celé na kole z Kladna a co jediné mám k dispozici je se tam dopravit vlakem.
    Ovšem nemám žádné zkušenosti jaké je to cestovat s kolem vlakem. Slyšela jsem že jizdní kola dávají do jiného vagonu a moc se mi nelíbí představa, že můj miláček bude někde ode mě… Máte nějaké zkušenosti se cestováním vlakem? Co je potřeba vše zařídit?:) Děkuji moc za odpovědi.

    Reply
    • 4 Květen, 2014 at 19.43
      Permalink

      Já jsem s kolem vlakem ještě nejel, ale něco jsem o tom četl. V některých vlacích vás s kolem postaví na zadní plošinu, protože vlak nemá nákladní vagón/prostor. Někteří lidé si stěžují jak jsou kola v nákladním prostoru uskladněná takže by asi nebylo špatné si sedadlo a rám něčím lehkým obalit. A na každé zastávce hlídat, aby ho nešoupli někomu jinýmu. No a pak vás nemusí do vlaku vůbec vzít, takže to by bylo dobrý se zeptat na nádraží a asi bude potřeba rezervace.

      Když si na http://www.cd.cz dáte vyhledat třeba Kladno – Liběchov a budete si klikat na čísla vlaků u každého se ukáže, že můžete cestovat s kolem, ale jen do vyčerpání prostoru.

      Reply
  • 9 Květen, 2014 at 17.15
    Permalink

    Kecy, kecy… 🙂 Jsou dva základní typy přepravy kola ve vlaku. Prvním typem, o kterém psal Jarda, je přeprava kola jako SPOLUZAVAZADLO. To znamená, že cestující si kolo naloží sám na místo k přepravě určené (např. v Regionově je to snížená část u záchodu, hledejte symbol kola) a nese za něj zodpovědnost během jízdy. Druhým typem je ÚSCHOVA BĚHEM PŘEPRAVY, kdy svůj bicykl předáte zaměstnanci do “nákladního”, jinak zavazadlového vozu. Kolo dostane slušivou samolepku s názvem stanice, kde vystupujete. Je tedy velice nepravděpodobné (ale stát se může leccos), že vám ho během cesty vyloží. A nemusíte ho ani obalovat. 🙂 Z Kladna na všechny strany si svoje kolo přepravíte jako spoluzavazadlo… Ani v rychlících, ani v osobácích (Regionovy) kolem Kladna úschovu během přepravy nenajdete. Zavazadlové vozy (úschova během přepravy) jezdí většinou na delší trasy (třeba na Moravu) a nejčastěji na tratích s elektrickou trakcí. 🙂

    Edelmann

    Reply
    • 10 Květen, 2014 at 12.42
      Permalink

      Díky za informace. Jak jsem psal, ještě jsem s kolem ve vlaku nejel. To co jsem napsal bylo jen to, co jsem vyčetl jinde.:)

      Reply
  • 25 Květen, 2014 at 19.44
    Permalink

    Děkuji za odpovědi:)

    Reply

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.