Cyklotrasa: Kladno – zřícenina Jenčov – Kladno

zřícenina JenčovProtože jsou prázdniny určitě se řadě z vás bude hodit trasa na které lehce zabavíte a snad i unavíte svoje ratolesti. No a takovou trasou může být cesta na zříceninu Jenčov, protože má být pro děti, patří mezi nejdůležitější požadavky co nejméně využívat silnice.

Hned na začátek je potřeba zmínit, že je to trasa pro zdatnější děti, protože jsou cesty často hrbolaté a někdy je potřeba kolo tlačit – jinak to prostě nejde, taky je cestou několik kopců a je potřeba se vybavit dostatečnou zásobou vody a jídla, ale můžete se spolehnout, že si výlet bezvadně užijete i když se to třeba bez slz neobejde. Trasa Kladno – zřícenina Jenčov – Kladno měří kolem 40 kilometrů.

Co je zřícenina Jenčov se dočtete zde: www.jencov.estranky.cz

Tak, teď jak se tam jede. Po celou dobu budete využívat cyklostezky a hlavně turistické značky. Z Kladna se musíte dostat do Horního Bezděkova. Nejlepší je využít cyklostezku k tomu určenou. Díky ní vyjedete před golfovým areálem Botanika kde se chtě nechtě musíte po silnici vydat do Horního Bezděkova, ale nebojte není tam moc velký provoz. Odbočíte do ulice Lesní – tou projedete a čeká vás dlouhá jízda z kopce, kde nemůžete zabloudit. Pozor v posledním úseku je kopec trochu prudší, ale sjedete ho určitě v pohodě. Vyjedete u brány do chatové oblasti. Nás tady čekala chvíle paniky, protože jsme nevěděli kam se vydat. Po levé straně je podél objektu „skoro“ neviditelná cestička s červenou značkou – jo, to je ta správná cesta.

Po pár metrech zahnete doprava na cestu se zelenou značkou – po několika metrech vás čeká další rozcestí – správná cesta je ta naproti vám – pozor jsou tam dvě jedna rovná druhá do kopce – správná je ta rovná a pro jistotu mějte oči na stopkách za několik desítek metrů musíte zahlédnout zelenou značku – když ne, tak jedete špatně :-).

studánkaTady vás čeká pár kopců, ale i pěkných panoramat 🙂 – kolem cesty teče potůček a je to opravdu pěkná podívaná. Odměnou, za vystoupané kopce, vám bude studánka Ve Žlábku – vodu jsme pili a nic se nám nestalo, takže je zde příležitost doplnit zásoby vody.

Až se občerstvíte pokračujte dál po zelené až vyjedete na silnici kde zahnete doleva a po pár metrech doprava do lesa a pokračujete zase po zelené. Na dalším rozcestí už odbočíte doprava a začnete sledovat červenou turistickou značku. A tady začíná to správné dobrodružství. Cesta je místy poničená, takže budete kolo muset tlačit. Taky není nouze o blátivé úseky, které pohodlně obejdete.

No a dál si prostudujte pořádně mapu ať máte cestou také nějaké překvapení :).